LINIA KOLEJOWA PRZEZ GDÓW. ESTAKADY i TUNELE W POWIECIE WIELICKIM

Na nowoprojektowanej linii kolejowej biegnącej przez powiat wielicki, w tym gminę Gdów przyjęto budowę 11 tuneli o łącznej długości 11,82 km w tym w powiecie wielickim jeden tunel na dwutorowym fragmencie linii o długości 0,90 km w pobliżu miejscowości Suchoraba (na poniższej planszy zaznaczony jako T1).

Bezpośrednio za gminą Gdów, po minięciu miejscowości Zagórzany oraz Zalesiany w pobliżu miejscowości Gruszów przyjęto budowę kolejnego tunelu (oznaczenie T2) o długości 1,37 km.
tunele i estakady na trasie linii kolejowej przez gminę Gdów

 

NAJDŁUŻSZA ESTAKADA POWSTANIE W POWIECIE WIELICKIM

Na nowoprojektowanej linii kolejowej biegnącej przez powiat wielicki, w tym gminę Gdów przyjęto budowę 8 estakad o łącznej długości 7,79 km w tym w powiecie wielickim najdłuższej estakady na dwutorowym fragmencie linii o długości 1,55 km w pobliżu miejscowości Staniątki, wraz z przejściem nad autostradą A4 (na powyższej planszy zaznaczona jako E2).

 

Dzięki budowie wspomnianych obiektów pociągi po nowej linii mimo trudnych warunków terenowych pojadą z prędkością 160km/h. Pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu z Krakowa do Nowego Sącza z blisko trzech godzin do poniżej 60 minut. Czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego skróci się zaś z ponad trzech godzin do 90 minut.

 

czas przejazdu

 

Prace przygotowawcze mają potrwać do końca 2021 roku. Wszystko ma być gotowe do 2026 roku i kosztować ponad 7 miliardów złotych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

*