NASI UCZNIOWIE

10 miejsce w Unii Europejskiej w naukach przyrodniczych, 3 w czytaniu i interpretacji tekstu, 6 w matematyce – wynika z najnowszej edycji badania PISA (Program Międzynarodowej Oceny Uczniów). A jak prezentują się wyniki osiągane przez uczniów szkół podstawowych z gminy Gdów?

CZYTANIE:

SP w Zręczycach: 82%

SP w Książnicach: 82%

SP w Niegowici: 82%

SP w Szczytnikach: 81%

SP w Bilczycach: 81%

SP w Wiatowicach: 80%

SP w Pierzchowie: 78%

SP w Gdowie: 76%

SP w Jaroszówce: 75%

SP w Winiarach: 71%

SP w Marszowicach: 67%

 

PISANIE:

SP w Bilczycach: 79%

SP w Marszowicach: 65%

SP w Wiatowicach: 59%

SP w Szczytnikach: 58%

SP w Książnicach: 55%

SP w Winiarach: 55%

SP w Gdowie: 53%

SP w Zręczycach: 49%

SP w Niegowici: 49%

SP w Pierzchowie: 48%

SP w Jaroszówce: 44%

 

ROZUMOWANIE:

SP w Bilczycach: 76%

SP w Winiarach: 72%

SP w Zręczycach: 69%

SP w Marszowicach: 68%

SP w Książnicach: 67%

SP w Pierzchowie: 62%

SP w Gdowie: 60%

SP w Szczytnikach: 59%

SP w Niegowici: 59%

SP w Wiatowicach: 57%

SP w Jaroszówce: 44%

 

KORZYSTANIE Z INFORMACJI:

SP w Książnicach: 88%

SP w Bilczycach: 75%

SP w Zręczycach: 72%

SP w Gdowie: 71%

SP w Wiatowicach: 71%

SP w Pierzchowie: 69%

SP w Winiarach: 68%

SP w Niegowici: 68%

SP w Marszowicach: 66%

SP w Szczytnikach: 65%

SP w Jaroszówce: 73%

 

WYKORZYSTYWANIE WIEDZY W PRAKTYCE:

SP w Winiarach: 76%

SP w Książnicach: 75%

SP w Bilczycach: 72%

SP w Szczytnikach: 68%

SP w Gdowie: 66%

SP w Marszowicach: 64%

SP w Pierzchowie: 64%

SP w Zręczycach: 62%

SP w Wiatowicach: 59%

SP w Niegowici: 58%

SP w Jaroszówce: 56%

 

WYNIK OGÓŁEM:

SP w Bilczycach: 77%

SP w Książnicach: 72%

SP w Winiarach: 68%

SP w Zręczycach: 67%

SP w Marszowicach: 66%

SP w Szczytnikach: 66%

SP w Gdowie: 65%

SP w Wiatowicach: 65%

SP w Pierzchowie: 64%

SP w Niegowici: 63%

SP w Jaroszówce: 57%

 

* dane Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie za rok 2014

Wyniki polskich uczniów w badaniu PISA 2015 są wyższe od średniej OECD we wszystkich trzech obszarach objętych badaniem: rozumowania w naukach przyrodniczych, czytania i interpretacji, umiejętności matematycznych – wynika z prezentacji przedstawionej w MEN.

W raporcie podkreślono jednak, że wyniki polskich uczniów są niższe niż podczas poprzedniej edycji badania w 2012 r. Po raz pierwszy uczniowie rozwiązywali zadania na komputerach, nie „na papierze”.

Badanie Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów (PISA – Programme for International Student Assessment) to najważniejsze i największe badanie edukacyjne na świecie. Sprawdza ono stopień przygotowania 15-latków do dalszej edukacji, wymagań rynku pracy i powodzenia w dorosłym życiu. Przeprowadzane jest cyklicznie co trzy lata począwszy od 2000 r.

 

nauka

 

 

 

Źródło: OKE, MEN, OECD

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

*