NASI UCZNIOWIE
10 miejsce w Unii Europejskiej w naukach przyrodniczych, 3 w czytaniu i interpretacji tekstu, 6 w matematyce – wynika z najnowszej edycji badania PISA (Program Międzynarodowej Oceny Uczniów). A jak prezentują się wyniki osiągane przez uczniów szkół podstawowych z gminy Gdów?
CZYTANIE:
SP w Zręczycach: 82%
SP w Książnicach: 82%
SP w Niegowici: 82%
SP w Szczytnikach: 81%
SP w Bilczycach: 81%
SP w Wiatowicach: 80%
SP w Pierzchowie: 78%
SP w Gdowie: 76%
SP w Jaroszówce: 75%
SP w Winiarach: 71%
SP w Marszowicach: 67%
PISANIE:
SP w Bilczycach: 79%
SP w Marszowicach: 65%
SP w Wiatowicach: 59%
SP w Szczytnikach: 58%
SP w Książnicach: 55%
SP w Winiarach: 55%
SP w Gdowie: 53%
SP w Zręczycach: 49%
SP w Niegowici: 49%
SP w Pierzchowie: 48%
SP w Jaroszówce: 44%
ROZUMOWANIE:
SP w Bilczycach: 76%
SP w Winiarach: 72%
SP w Zręczycach: 69%
SP w Marszowicach: 68%
SP w Książnicach: 67%
SP w Pierzchowie: 62%
SP w Gdowie: 60%
SP w Szczytnikach: 59%
SP w Niegowici: 59%
SP w Wiatowicach: 57%
SP w Jaroszówce: 44%
KORZYSTANIE Z INFORMACJI:
SP w Książnicach: 88%
SP w Bilczycach: 75%
SP w Zręczycach: 72%
SP w Gdowie: 71%
SP w Wiatowicach: 71%
SP w Pierzchowie: 69%
SP w Winiarach: 68%
SP w Niegowici: 68%
SP w Marszowicach: 66%
SP w Szczytnikach: 65%
SP w Jaroszówce: 73%
WYKORZYSTYWANIE WIEDZY W PRAKTYCE:
SP w Winiarach: 76%
SP w Książnicach: 75%
SP w Bilczycach: 72%
SP w Szczytnikach: 68%
SP w Gdowie: 66%
SP w Marszowicach: 64%
SP w Pierzchowie: 64%
SP w Zręczycach: 62%
SP w Wiatowicach: 59%
SP w Niegowici: 58%
SP w Jaroszówce: 56%
WYNIK OGÓŁEM:
SP w Bilczycach: 77%
SP w Książnicach: 72%
SP w Winiarach: 68%
SP w Zręczycach: 67%
SP w Marszowicach: 66%
SP w Szczytnikach: 66%
SP w Gdowie: 65%
SP w Wiatowicach: 65%
SP w Pierzchowie: 64%
SP w Niegowici: 63%
SP w Jaroszówce: 57%
* dane Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie za rok 2014
Wyniki polskich uczniów w badaniu PISA 2015 są wyższe od średniej OECD we wszystkich trzech obszarach objętych badaniem: rozumowania w naukach przyrodniczych, czytania i interpretacji, umiejętności matematycznych – wynika z prezentacji przedstawionej w MEN.
W raporcie podkreślono jednak, że wyniki polskich uczniów są niższe niż podczas poprzedniej edycji badania w 2012 r. Po raz pierwszy uczniowie rozwiązywali zadania na komputerach, nie „na papierze”.
Badanie Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów (PISA – Programme for International Student Assessment) to najważniejsze i największe badanie edukacyjne na świecie. Sprawdza ono stopień przygotowania 15-latków do dalszej edukacji, wymagań rynku pracy i powodzenia w dorosłym życiu. Przeprowadzane jest cyklicznie co trzy lata począwszy od 2000 r.
Źródło: OKE, MEN, OECD
Zostaw komentarz