RODZIMY PRODUKT SPRZEDAJE SIĘ LEPIEJ

Podczas niedawnej rozmowy w Gdowie znajoma zapytała mnie, czy dostrzegam, że od dłuższego czasu polskie produkty sprzedają się lepiej niż te zagraniczne? Potwierdziłem. Ale czy wiecie za ile średnio robimy zakupy? Ile czasu średnio spędzamy na nich? I jaka jest struktura kupujących?

Dział analiz delikatesów internetowych polskikoszyk.pl opublikował jakiś czas temu raport na temat patriotyzmu i zwyczajów zakupowych Polaków. Raport miał na celu sprawdzenie, czy deklaracje klientów dotyczące preferencji zakupowych potwierdzają się w dokonywanych zakupach. W raporcie opublikowano również profil klienta dokonującego zakupów przez internet oraz dane o strukturze koszyka.

Dane ogólne o zakupach delikatesowych przez internet wg polskikoszyk.pl:

Średnia wartość zamówienia : 227,6 zł
Średni czas dokonywania zakupów: 31 minut
Struktura kupujących: 69,7% kobiety, 30,3% mężczyźni

Typowym klientem delikatesów internetowych jest kobieta w wieku 25-44 lata. Również znaczna jest liczba osób starszych – co 10. kupujący przekroczył wiek 55 lat.

W delikatesach polskikoszyk.pl z każdych 100 zł blisko 74 zł wydawane jest na polskie produkty. Na kolejnych miejscach są produkty niemieckie i włoskie. Udział produktów wytwarzanych w tych 3 krajach to prawie 83%, choć w delikatesach polskikoszyk.pl dostępne są produkty z kilkudziesięciu krajów. Udział produktów polskich jest dominujący w niemal każdej kategorii.

W największym stopniu informacja o wytworzeniu produktu w Polsce ma znaczenie dla chemii gospodarczej – ponad 86% produktów sprzedawanych w tej kategorii to produkty polskie, a tylko nieco ponad 4% to produkty niemieckie. Klienci również bardzo chętnie kupują polskie artykuły higieniczne, produkty dla zwierząt, kosmetyki, słodycze oraz nabiał.

Wniosek z raportu jest jeden: konsumenci wykazują się patriotyzmem zakupowym a oznaczenie produktu polskimi barwami zwiększa jego szanse sprzedaży, tym bardziej, że wybrane polskie produkty są niejednokrotnie lepszej jakości.

 

 

 

 

Źródło: Polski Koszyk Sp. z o.o.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

*