LINIA KOLEJOWA PRZEZ GMINĘ GDÓW. PODSUMOWANIE ROKU 2020
Choć epidemia koronawirusa doprowadziła do potężnych zawirowań w polskiej gospodarce, to jednak sprawa budowy nowej trasy kolejowej Podłęże-Piekiełko przez Gdów posuwa się do przodu. Dzisiaj podsumowanie wszystkich istotnych wydarzeń dla wspomnianej inwestycji za cały rok 2020. Sprawdzamy też, co dzieje się obecnie oraz co wydarzy się w roku 2021.
Na początku podsumujmy najważniejsze wydarzenia roku 2020 związane z opisywaną inwestycją.
25.02.2020 – pozyskanie kompletu ostatecznych decyzji Marszałka Województwa Małopolskiego zatwierdzających Programy Robót Geologicznych dla zakładanego Koncepcją Programowo-Przestrzenną zakresu prac projektowych w ramach Kontraktu nr 2 na nowych liniach kolejowych Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark / Mszana Dolna.
26.05.2020 – Zakończenie zasadniczych prac w terenie związanych z opracowaniem mapy do celów projektowych dla Odcinka B podg. Fornale – Tymbark.
12.06.2020 – Zakończenie zasadniczych prac w terenie związanych z opracowaniem mapy do celów projektowych dla Odcinka G Gdów – Szczyrzyc.
17.06.2020 – Zakończenie zasadniczych terenowych prac geologicznych i geotechnicznych na Odcinku E bocznica Klęczany – Nowy Sącz.
30.06.2020 – Zakończenie zasadniczych prac w terenie związanych z opracowaniem mapy do celów projektowych dla Odcinka H Szczyrzyc – Tymbark.
14.07.2020 – Zakończenie zasadniczych prac w terenie związanych z opracowaniem mapy do celów projektowych dla Odcinka I podg. Fornale – Szczyrzyc oraz dla Odcinka K podg. Porąbka – podg. Stróża.
23.07.2020 – Zakończenie zasadniczych prac w terenie związanych z opracowaniem mapy do celów projektowych dla Odcinka E bocznica Klęczany – Nowy Sącz.
29.07.2020 – Zakończenie zasadniczych prac w terenie związanych z opracowaniem mapy do celów projektowych dla Odcinka A (w tym A1, A2, A3) Chabówka – Rabka Zaryte – Mszana Dolna – podg. Fornale.
3.08.2020 – Zakończenie zasadniczych prac w terenie związanych z opracowaniem mapy do celów projektowych dla Odcinka F podg. Podłęże R401 – Gdów oraz dla Odcinka J podg. Podłęże R301 – Balachówka.
12.08.2020 – Zakończenie zasadniczych terenowych prac geologicznych i geotechnicznych na Odcinku A Chabówka – Rabka Zaryte – Mszana Dolna – podg. Fornale.
28.09.2020 – Zakończenie zasadniczych prac w terenie związanych z opracowaniem mapy do celów projektowych dla Odcinka C Tymbark – Limanowa oraz dla Odcinka D Limanowa – bocznica Klęczany.
30.10.2020 – Zakończenie zasadniczych prac projektowych związanych z opracowaniem Projektu Budowlanego dla Odcinka E bocznica Klęczany – Nowy Sącz.
10.11.2020 - Zakończenie zasadniczych prac projektowych związanych z opracowaniem Projektu Budowlanego dla Odcinka A1 Chabówka – Rabka Zaryte.
4.12.2020 - Zakończenie zasadniczych terenowych prac geologicznych i geotechnicznych na Odcinku C Tymbark – Limanowa.
CO PRZED NAMI? Pierwsze przetargi
Pierwszy etap inwestycji ma zostać sfinansowany z emisji obligacji PKP PLK. Dwa kolejne będą już jednak dofinansowane ze środków unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Część z nich będzie pochodziła z puli obecnej perspektywy budżetowej, a część – ze środków okresu programowania 2021-2027.
W Gdowie (a dokładniej w pobliżu granicy Marszowic i Gdowa) planowana jest budowa budynku i peronu stacji kolejowej „Gdów”. Plan lokalizuje to przedsięwzięcie na terenie sadu tuż za hotelem „Oriza”. To nie jedyny przystanek planowany na terenie naszej gminy. Plan zagospodarowania przestrzennego województwa małopolskiego przewiduje również lokalizację przystanku osobowego „Wiatowice”. Mowa jest również o przystanku osobowym „Zagórzany”.
Zostaw komentarz