DRUGI LETNI KONCERT W WIELICZCE Z CYKLU „POPOŁUDNIE ZE STRAUSSEM”

Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka zaprasza na drugi letni koncert z cyklu „Popołudnie ze Straussem”, który odbędzie się  30 lipca 2017 r. o godz. 16.00 na dziedzińcu Zamku Żupnego w Wieliczce. Koncert wykonają: Orkiestra Straussowska OBLIGATO pod kierunkiem Jerzego Sobeńko oraz znani i utalentowani soliści:  Bożena Zawiślak-Dolny – mezzosopran i Jan Wilga – tenor.

W programie usłyszeć będzie można m.in.: Johanna Straussa  „Życie artysty”, „Tik Tak Polka” i „Pizzicato Polka”, Emila Waldteufel a  “Espana”, Johannesa Brahmsa  “Taniec węgierski” nr 6, Antoniego Rubinsteina  “Melodia” czy Josifa  Ivaanovicia “Fale Dunaju”.

Trzeci koncert z cyklu “Popołudnie ze Straussem” odbędzie się 27 sierpnia 2017 r. o godz. 16.00 na dziedzińcu Zamku Żupnego.

Informacja: tel. (12) 278-58-49

 

Bożena Zawiślak-Dolny

Jest śpiewaczką wszechstronną, z powodzeniem śpiewa w operze, operetce i musicalu. Ta znakomita śpiewaczka o której mówiono, że jest uśmiechniętym wulkanem energii przez wiele lat była mezzosopranowym filarem Opery Krakowskiej. Jej kreacje zawsze przyjmowane były z pełnym uznaniem przez publiczność i krytyków. Swoje znakomite kreacje stworzyła w operach Rossiniego (Kopciuszek, Cyrulik Sewilski, Semiramida) i Verdiego (Bal maskowy, Trubadur, Nabucco, Rigoletto, Aida), jednak najbardziej zrosła się z jej nazwiskiem partia tytułowej Carmen w operze Bizeta.

Nieobcy jest jej również repertuar oratoryjno-kantatowy (Stabat Mater Pergolesiego i Szymanowskiego, Requiem Verdiego i Dworzaka, VIII Symfonia Mahlera, Czarodziejska miłość de Falli). Ogromny sukces przyniosło artystce wykonanie songów Kurta Weilla w przygotowywanym przez Operę Śląską spektaklu „Zagraj mi melodię z dawnych lat”. Ostatni sukces tego gatunku to znakomita kreacja Aldonzy-Dulcynei w musicalu „Człowiek z La Manchy”  M. Leigha, wystawionym w Łódzkim Teatrze Muzycznym i Operze Krakowskiej. W roku 1997 otrzymała nagrodę Wojewody Krakowskiego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury i sztuki.
Jan Wilga

Czołowy amant krakowskiej sceny operetkowej, obdarzony pięknym głosem, nieprzeciętnym talentem aktorskim i znakomitą aparycją sceniczną. Jerzy Waldorff nazwał go największym amantem operetkowym lat 80-tych. Urodzony w Paryżu, wychowany w Polsce śpiewa właściwie od dzieciństwa. Już jako amator odnosił sukcesy wokalne, z których najważniejszym stało się uzyskanie tytułu laureata amatorskiego konkursu wokalnego podczas jednego z Festiwali im. J. Kiepury w Krynicy. Słuchająca wówczas młodych talentów, znakomita śpiewaczka, reżyser i dyrektor teatrów muzycznych, Barbara Kostrzewska, zaproponowała mu angaż do Wrocławia. Jan Wilga wybrał jednak Kraków, występy w operetkach i kształcenie głosu u Janiny Tisserant-Parzyńskiej, wybitnej mezzosopranistki. Krakowowi był i pozostaje wierny. Na licznych scenach krajowych występuje tylko gościnnie i jest przyjmowany owacyjnie. Znany i podziwiany we Francji, Szwajcarii, Włoszech, Austrii, Niemczech, Luksemburgu, a także w Kanadzie. Posiada w swoim repertuarze największe role operetkowe m.in. w Baronie cygańskim J. Straussa II, Królu włóczęgów R. Frimla, Ptaszniku z Tyrolu K. Zellera, Polskiej krwi O. Nedbala, Księżniczce czardasza i Hrabinie Maricy Kálmána, Studencie żebraku i Gasparone K. Millöckera, Carewiczu i Wesołej wdówce Lehára, Swobodnym wietrze I. Dunajewskiego, Wiktorii i jej huzarze P. Ábraháma, a także role operowe np. w Traviacie G. Verdiego oraz Dydonie i Eneaszu H. Purcella.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

*